SAHABAT ALAM MAYA

Khamis, 23 Februari 2012

ALLAH LEBIH MENYAYANGI FARIS


ASSALAMUALAIKUM...



Pagi ini menitis jugak airmata bile tahu adik Faris telah pergi untuk selama-lamanya sebentar tadi setelah 23 hari menanggung derita.....Allah lebih sayang kan adik faris dari kita semua....Dari dia kita datang dan dari dia jugalah kita kembali.....Ya Allah kau tempatkan lah adik Faris ini di dalam golongan org2 yang beriman dan tempatkan lah ia di dalam surga firdaus mu......Buat keluarga abah, semoga kalian tabah & redha atas pemergiannya...Amin.



ALLAH telah memberi ujian yg berbeza kpd kita tp itulah tanda ALLAH syg kn umat-Nya yg redha dan yakin akan ketentuan-Nya.



Diriwayatkan daripada Abu Hurairah r.a, sesungguhnya Rasulullah s.a.w bersabda di dalam Hadis Qudsi: Allah s.w.t berfirman:

"Tidak ada balasan kecuali syurga bagi hambaku yang beriman yang telah Aku ambil kembali kekasihnya (Aku mematikan seseorang yang disayanginya seperti anak, adik-beradik dan sesiapa sahaja yang di sayangi oleh seseorang) dari kalangan penghuni dunia dan dia hanya mengharapkan pahala daripadaKu (dengan bersabar). " (Hadis riwayat Imam Bukhari).


Bersama-sama kita doakan agar arwah Faris tenang di sana. Amin.

3 ulasan:

Unknown berkata...

akhirnya dia pergi jua....
salam takziah......ayahnya rakan sekerja kami

Mia Liana berkata...

al fatihah dan takziah kepada keluarga adik faris...

Ibu Lala berkata...

Semoga adik faris tenang di sana. Sedih.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...