SAHABAT ALAM MAYA

Khamis, 1 November 2012

BORANG BANTUAN BR1M 2.0 ONLINE


BRIM 2.0 Bantuan Rakyat 1Malaysia.
 

Seperti yang kita sume sedia maklum, dalam Bajet 2013 yang dibentangkan oleh Perdana Menteri telah menyatakan kerajaan akan melaksanakan program Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) buat kali kedua yang juga dikenali sebagai BR1M 2.0. BR1M kali ini bakal membabitkan golongan bujang yang berumur 21 tahun ke atas yang berpendapatan tidak lebih RM2,000 sebulan, yang akan menerima bantuan RM250. BR1M 2.0 akan membabitkan peruntukan RM3 bilion dan mula dibayar awal tahun depan itu akan memberi manfaat kepada 4.3 juta isi rumah serta 2.7 juta individu bujang.

Bagi yang telah menerima BR1M pada tahun ini tidak lagi perlu mendaftar untuk kali kedua, tetapi perlu mengemaskini status manakala pemohon baru pula boleh mendaftar mulai 1 November secara online atau datang sendiri ke kaunter di Pejabat Pembangunan Negeri, Pejabat Daerah dan Pejabat Lembaga Hasil Dalam Negeri di seluruh negara.
 
Semoga dengan pemberian baucar bantuan rakyat Malaysia ini dapatlah meringankan sedikit beban bagi penduduk di Malaysia. Kita juga perlu akui terpaksa menghadapi masalah dengan kenaikan harga barang yang sering berlaku hampir saban tahun. Sekiranya terdapat sebarang permasalahan boleh terus menghubungi  pihak berkenaan bagi mendapatkan sebarang pencerahan.

Bagi yang ingin mendaftar secara online, boleh daftar kat sini ---->>  BORANG BR1M 2.0 Online




p/s : bagi yang rasa2 xnk terima duit ni, atau rasa gaji korang dah banyak x perlu nak kondem atau maki mana2 pihak ye...bagi yang x mampu macam kami memang dah cukup bersyukur dapat duit ni. 

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...