SAHABAT ALAM MAYA

Ahad, 5 Mei 2013

Tamat sudah tempoh mengundi...tunggu keputusan pulak



Salam semua...
Undi telahpun tamat dan pengiraan undi sedang berlangsung. Waktu kempen penyokong sudah tidak bermakna lagi. Apa jua keputusan, aku seru sahabat-sahabat untuk menerima dengan hati yang terbuka.

Jadilah insan yang mendamaikan dan bukan insan yang memburukkan keadaan. Firman Allah SWT;

"Sebenarnya orang-orang yang beriman itu adalah bersaudara, maka damaikanlah di antara dua saudara kamu (yang bertelingkah) itu; dan bertaqwalah kepada Allah supaya kamu beroleh rahmat."

(Al-Hujuraat 49:10)

Siapa jua pemenangnya, janji yang ditabur ketika masa berkempen harus ditunaikan dan jikalau gagal, maka mereka dan kita akan dipertanggungjawabkan. Mereka dipertanggungjawabkan kerana gagal menunaikan janji manakala kita dipertanggungjawabkan kerana berkempen bagi pihak mereka dan gagal mengingatkan mereka akan janji manis itu. Firman Allah SWT;

"Wahai orang-orang yang beriman! Mengapa kamu memperkatakan apa yang kamu tidak melakukannya! Amat besar kebenciannya di sisi Allah - kamu memperkatakan sesuatu yang kamu tidak melakukannya."

(As-Saff 61:2)

Apa-apapun, jagalah ukhwah sesama kita dan usah mula atau layan sebarang provokasi. Jikalau parti sokongan kita kalah, ingatlah bahawa hidup ini adalah ujian. Sekarang, marilah kita rapatkan ukhwah dan memajukan Islam bersama bakal pemimpin baru kita baik dari BN mahupun PR.
  
                                                                             sumber gambar: google

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...