SAHABAT ALAM MAYA

Jumaat, 21 September 2012

Kenapa sibuk berdemo tapi masjid kosong?? ....


Assalamualaikum...

We filled the streets with rage and anger because our hearts are empty when it should be full of love and fear.

Explains why sibuk berdemo mengamuk pertahan nabi tapi subuh masjid kosong senyap sunyi. Apa guna berbangga dengan 1 billion angka kosong?

Empty hearts mean empty life.

aku setuju dengan ambil ruang yang ada ini untuk menunjukkan cinta kita pada kekasih kita baginda Nabi Muhammad s.a.w...tapi bukan dengan cara menunjukkan kebencian.....berhimpun untuk mempamerkan bantahan tu memang hak....tapi rasanya pendekatan yang lebih baik itu tetap ada.....kalau di negara luar seperti mesir contohnya, naturalnya mereka memang brsifat keras......jaga al-quran, jaga sunnah2 rasul. bila kekasih mereka Rasulullah dihina.....(kekasih kita juga)....maka tidak hairanlah mereka berkasar.....tapi di malaysia??

aku bukan penghukum untuk meletakkan iman seseorang tu ditahap mana......tak semestinya mereka yg tidak join demo itu mereka yg imannya lemah....dan aku tak fikir umumnya orang Islam terlalu bodoh utk terpengaruh atau jadi lemah dgn filem "Innocence of Muslims" itu. wallahu'alam bisswab

#p/s: The change begins with you, people say. Sebab tu dunia masih porak peranda, nampak kutu dekat kepala orang sedang gajah dekat belakang tak perasan. Usahlah terlalu banyak berbuihkan mulut sedang diri masih takuk yg sama. Macam Allah sebut dalam Ar Ra'du ayat 13, the change begins with me, in my heart. Let's begin our revolution.



1 ulasan:

FazniAmri berkata...

Daripada dok wat demonstrasi kat jalan yg boleh mencetuskan huru hara... Lebih baik dok masjid wat solat hajat mintak pada Allah supaya dihentikan semua ini,

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...