SAHABAT ALAM MAYA

Selasa, 1 September 2015

Hobi bertukar income...


Salam...

Now, aku kini secara rasminya bekerja sendiri....
tapi aku lebih happy mcm ni....bebas nk buat apa je....yang penting sentiasa bersama family aku.
Okeylah...nak citer sikit apa yang aku buat skrg ni..

So, now selain daripada uruskan kedai stationery aku yang ciput kat taman ni, aku start buat bisnes melalui hobi tersembunyi aku selama ni...nak tahu apa??

Taadaaaa..........jgn terkejut...aku dah start ambik tempahan MENYULAM!!!
macam2 benda aku sulam....
baju, towel, nametag, beg pun aku sulam
nnti aku cerita tentang produk sulaman aku tu...
now aku nak tunjuk mesin apa yang aku gunakan...


Janome MC350E

Mesin ni dah lama aku beli.....bayar secara ansuran bulan2...
sebelum ni, mesin ni aku guna bila terasa nak menyulam je...atau ada hadiah nak beri kat kengkawan..
sekarang, hampir setiap hari aku guna mesin ni untuk siapkan tempahan...
Ini yang aku katakan daripada HOBI menjadi sumber pendapatan tambahan aku sekarang...


NV950 Bother

Haaa....yang ni pulak mesin ke-2 aku...mesin ni pun dh hampir setahun aku beli...
mesin ni dwi fungsi.....boleh menjahit dan juga menyulam...

So, kedua-dua mesin aku ni sekarang banyak menbantu aku menyiapkan tempahan. Syukur alhamdulillah.. 





Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...