SAHABAT ALAM MAYA

Ahad, 19 Jun 2011

beginikah "Negara Islam"???


Masjid Abu Bakar, Johor Bharu

Kompius bila kita tengok notice board ni,salah ke non muslim masuk masjid, apa ruginya pada pihak masjid, nak kata takut kecurian..rasanya org islam lagi ramai kot kat dalam penjara tuh!

Benarkah islam melarang bukan islam masuk masjid? mana dalilnya!? amat memalukan masjid yang dibanggakan rakyat Johor dengan seni bina kerajaan Turki Uthmaniyah ini kini 'menutup pintu' untuk bukan islam mendekatinya..come on la..nilah salah satu faktor islam lambat berkembang kat Malaysia ni..berikut petikan dari
web uzar berkenaan larangan non muslim masuk masjid.

Sudah 53 tahun wilayah islam ini 'berdikari' tanpa bantuan British(merdeka?) tetapi non muslim masih lagi 'blur' tentang agama wahyu ini. Sepatutnya makin hari mereka semakin faham islam tetapi ini tak semakin hari semakin bermusuh pulak mereka dengan kita. Jelaslah di sini keberdikarian pemerintah kita hari inilah yang menyebabkan semua ini berlaku. Ketidakfahaman non muslim tersebut sengaja dibiarkan mereka.

Inikah yang dikatakan 'negara islam' sebagaimana yang pemerintah kita labelkan? atau negara yang islamnya hanya untuk mengambil hati penduduk majoriti(melayu) sedangkan nilai islamnya langsung tidak menampakkan hal tersebut?


Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...