SAHABAT ALAM MAYA

Jumaat, 30 Disember 2011

JGN KISAH ORANG NAK KATA APA


ASSALAMUALAIKUM


Biasanya manusia tidak akan puas hati selagi kita x ikut cakap diorang. manusia ni mmg pelik...

Bila kita buat jahat, orang akan benci kita, tapi bila kita buat baik, orang akan meluat pulak.
Bila kita ikut suruhan agama, katanya kita berlagak alim, tapi bila kita ingkar suruhan agama,
orang akan mengeji, kata bukan2.
Bila kita ikut peraturan, orang kata kita skema, tapi bila kita langgar peraturan,
orang kata kita ni memang tak de masa depan.
Bila kita pakai sopan, orang kata kita macam kampung sangat, tapi bila pakai seksi,
orang kata kita tak de harga diri.
Bila bagi nasihat, orang kata bajet kita mcm bagus sangat, suka jaga tepi kain orang,
 tapi bila kita kasar, sindir tegur, orang akan kata kita kurang ajar.....

Nampak tak? Nampak tak?
Jangan kisah orang nak label kita apa, nak mengata kita apa.
Kita dilahirkan kat dunia ni bukannya nak puaskan hati semua orang.

Apa yang perlu kita fikir, apa pandangan Allah pada kita.

Yang penting, mana yang salah kita betulkan......



2 ulasan:

Cik Sibuk berkata...

Setuju! Bukan senang nak please orang.

So paling senang, peduli apa orang nak kata..yang penting apa kita buat bukan benda yang Allah tak suka :)

Ali and TheBlogg berkata...

jadi diri sendiri lah benda yg paling senang...sekali kita buat jahat,kebaikan yg kita penah kita buat sebelom2 nih...just tggl kenangan je lah...yg jahat tuh lah org dok ckp hari2...adehhh!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...