SAHABAT ALAM MAYA

Rabu, 21 Disember 2011

BERSYUKURLAH DENGAN APA YANG KITA ADA



ASSALAMUALAIKUM...


Aku masa zaman kecil dulu susah, pernah makan nasi ngan garam jerk...aku tak merasalah main barbie doll ke, lego ke, kete tamiya ke, mainan yang mahal2 segala macam tuh....
aku main pasir jer..
Tapi aku percaya, ramai yang macam aku. Kita membesar dengan apa yang ada, kerana itu aku tak kisah walaupun aku tak pakai henpon yang paling canggih di dunia, lap top yang paling kelas, canggih dan mahal, tak bercuti ke luar negara (tapi aku tak cakap semua itu salah, ngko ada duit ngko pergilah)...
Tapi aku bercakap bagi diri aku dan orang2 yang sama macam aku. Bagi aku, kalau aku ada duit untuk membayar bil2 tiap2 bulan, dapat duduk dalam rumah, dapat makan nasi, menginfak setakat yang aku mampu. Itupun dah lebih dari mencukupi.
Bersyukur itu bukan kena tunggu kita ada Ferarri, bahkan bermula dari kaki yang kita miliki.
Jadi bersyukurlah.


3 ulasan:

Ali and TheBlogg berkata...

setuju sgt! kita kalo bersyukur dgn ape yg ade,sikit pom dah mencukupi,bila tak bersyukur,byk pom tak penah nak rase cukup...

::YUSLINA berkata...

sentiasa bersyukur dengan nikmat Allah...

JUJUE AHMAD berkata...

ya Allah cukup mmberi kesan pengalaman akak ni.. sayu hati membaca entry ni...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...