SAHABAT ALAM MAYA

Isnin, 10 Disember 2012

aduhai....bila si dia masuk wad


Salam...

first time neb untuk hilangkan kuman dalam paru2 selepas xray dan result darah keluar


kali pertama buah hati aku ni masuk wad. Mula-mula suspect kena jangkitan kuku tangan dan lidah kat taska...rupanya jangkitan kuman kat paru2 akibat batuk yang berpanjangan. Both of it. Dan yang membuat dalam fikiran aku macam2 perkara adalah bila doktor kata kuman dah merebak masuk dalam darah.

Tapi, alhamdulillah sebab masih di peringkat awal. Hati ibu mana yang tak resah bila dapat berita macam tu dari doktor kan?? Yang paling tak puas hati bila sebelum aku hantar anak aku ke Kuantan Medical Centre (KMC) ni, aku dah hantar dia ke klinik lain jugak. Doktor yang periksa kata dia batuk dan ibu jari dia yang bernanah tu sebab alergik atau gatal2 biasa je.
Eeerrrmm.......memang marah sangat bila ingat balik. Nasib baik aku cepat hantar ke KMC sbb tgk jari dia makin teruk. Kalau lah aku masih percaya kata2 doktor sebelum tu, mungkin lebih teruk lagi jangkitan pada anak aku ni. adoyaiii...

so, nampaknya malam ni aku akan bermalam kat wad lah dengan anak aku ni...
 
 masa ni kat rumah...minum susu dulu sebelum pergi hospital....balik kemas barang sekejap

lepas kena cucuk antibiotik....kita pulak yang ngeri tengok jarum...dia selamba jer...x nangis langsung

 mr hubby pun tak sampai hati nak tinggalkan dia kat wad tapi dia dengan selamba je main game...macam xde apa2 yang berlaku

lepas setengah jam masuk antibiotik....dh mula lali dan start neb setiap 2 jam....sedey hati ibu ni...huhuhuhu


peringatan untuk semua ibu2 di luar sana dan pengajaran untuk diri aku jugak....bawaklah anak anda terus berjumpa pakar jika anak anda tak sihat....kadang2 doktor kat klinik biasa ni mungkin periksa pesakit sambil lewa jer.....kalau tidak, tak kan anak aku ni doktor kata batuk biasa dan alergik je sedangkan masa tu dah kena jangkitan kuman.







2 ulasan:

Ibu Lala berkata...

Ye lah. Doktor kt klinik tu mana cek detil sangt. Cek lebih kurang je. Sib baik cepat pg hospital.

Ibu Lala berkata...

Nape entri hari kedua di wad tu x de link. X leh nak buka la..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...