SAHABAT ALAM MAYA

Selasa, 15 Januari 2013

Fenomena LISTEN - Syarifah - Bawani.


Salam...

Entry kali ini adalah sekadar pandangan peribadi aku terhadap Fenomena LISTEN yang melanda kita sekarang ni. Terpulang pada korang yang baca untuk setuju atau tidak.

Isunya adalah kononnya mahasiswa Bawani dimalukan dikhalayak ramai oleh Pengerusi Suara Wanita 1 Malaysia (SW1M) Puan Sharifah Zohra setelah berlaku sedikit debat.


Ini kononnya kenyataan dari wakil UUM 

Kami dari Persatuan Pengurusan Hal Ehwal Antarabangsa UUM ingin menyuarakan sedikit pandangan mengenai isu Forum Mahasiswa di UUM apabila pelajar Jurusan Undang-undang di UUM Sdri Bawani KS dimalukan di depan khalayak ramai.

1. Kami mengutuk sekerasnya tindakan Puan Sharifah Zohra Jabeen Syed Shah Miskin selaku Presiden Suara Wanita 1 Malaysia yang memperlekehkan dan memperkotak-katikkan soalan yang dikemukakan oleh saudari Bawani.

2. Dalam mana-mana forum, para panel dan juga audien sendiri mempunyai hak dan pendapat masing-masing untuk disuarakan, malahan ia juga perlu ditangani secara professional, bukan dengan memberi analogi "haiwan bermasalah" yang semua sedia maklum, tiada kaitan dengan fakta yang dikemukakan oleh Saudari Bawani.






3. Kami merasakan Puan Sharifah agak keterlaluan dan tidak menunjukkan contoh yang baik sebagai seorang pemimpin NGO dalam menjawab soalan yang dikemukakan. Oleh itu, kami juga memohon Puan Sharifah untuk memohon maaf secara terbuka kepada pihak Bawani seperti mana beliau memalukan saudari Bawani secara terbuka.

4. Sewajarnya, sebagai seorang pemimpin tertinggi NGO, Puan Sharifah patut memperkaya diri dengan ILMU dan NILAI-NILAI MURNI kerana kedua-dua elemen ini adalah sangat penting dalam diri seorang pemimpin agar pemimpin tersebut layak dihormati oleh pengikut. Bukan ego dan tinggi diri yang menjadi teruhan.

5. Kejadian yang berlaku, bagi kami, tidak perlu pelajar di dalam dewan itu turut disalahkan. Kebiasaannya sesi penghujahan dan sesi soalan dibuka selepas habis forum. Ini bererti mereka ini sudah diberikan pendedahan mengenai segala keburukan yang cuba diketengahkan. Sesungguhnya pelajar-pelajar di dalam dewan itu masih dalam proses belajar.

Tapi macam mana pulak dengan kenyataan di bawah ini:






Siapa Bawani???
Boleh rujuk kat SINI
menurut sumber, Mahasiswa bernama Bawani adalah pembangkang dalam UUM. maklumat lanjut korang baca sendiri kat link tu...




dan

dalam situasi berkenaan, kita tak tahu yang mana benar, yang mana salah....bermacam versi kita dengar. Adakah dengan berpandukan video dan gambar kita dah boleh buat kesimpulan??
Pada aku pulak, memang bagus untuk tampil menyokong. Tapi janganlah sampai melampau. Tak berapa cool pulak bila tengok certain pages dan blog yang create animasi/ dialog/ status/ gambar yang memalukan balik Puan Syarifah tu. Kalau nak tegur, guna medium yang betul. Pakat jagalah maruah dia even memang dia yang bersalah. Tak perlu nak troll dia over sangat. Silap haribulan, korang pulak yang kena LISTEN!! Molek kiranya andai pihak-pihak berautoriti/ front2 yang ada sediakan ruang, buka medan diskusi/ debat seluas-luasnya untuk sama-sama LISTEN dia berhujah. Tak semua sisi yang ada pada dia salah. Rugi kita kalau pandang isu ini dari 1 aspek jer. Tak salah kalau kita cedok ilmu-ilmu yang dia ada. 
Anyway, thumbs up to Bawani K.S yang berjaya alih perhatian rakyat daripada HKR 112 & adegan puji memuji laba daripada polis-BN-PR-Najib. Jangan lupa update yourself kes pergantungan kerja En. Azrul Azwar Ahmad Tajuddin. Sistem ekonomi yang baik datangnya daripada sistem sosial yang baik. In before, political based definitely kena bersih dulu. So, fight for your right!

Adab bertelagah jangan melampau.
Adab mengkritik jangan sampai mencerca.
Adab berdakwah jangan berkasar.
Adab menilai jangan bias.

# beringat sebelum nak menghina org lain..




1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

After getting more than 10000 visitors/day to my website I thought your ylina.blogspot.com website also need unstoppable flow of traffic...

Use this BRAND NEW software and get all the traffic for your website you will ever need ...

= = > > http://get-massive-autopilot-traffic.com

In testing phase it generated 867,981 visitors and $540,340.

Then another $86,299.13 in 90 days to be exact. That's $958.88 a
day!!

And all it took was 10 minutes to set up and run.

But how does it work??

You just configure the system, click the mouse button a few
times, activate the software, copy and paste a few links and
you're done!!

Click the link BELOW as you're about to witness a software that
could be a MAJOR turning point to your success.

= = > > http://get-massive-autopilot-traffic.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...