SAHABAT ALAM MAYA

Sabtu, 8 Oktober 2011

TOLONGLAH HORMAT ORANG LAIN JUGAK....



sekadar nak exercise minda......
kerdil sgt ke orang yang berbasikal tua,
rendah sangat ke taraf orang yang berkereta murah???
 normal! orang sekarang kalau dapat naik keta beso tu bangga sangat dah.....
pada halnya kereta hutang lagi...
kadang2 mereka rasa org yg berkereta murah nie tak ada duit mcm dia.....
nak berlagak pun biar la bertempat..... kita nie ukur baju biar lah kena pada badan sendiri......
memadai ler dgn apa yg kita ada.......tak perlu ada sikap menunjuk2....

walaupun mereka berbasikal tua, berkereta murah
sekurang2nya mereka punya harta....mereka punya duit....
mereka punya kemampuan tahap itu,
kenapa haruskah dipandang senget???
walau apa pun benda...walau berapa pun harga sesuatu itu...
walau siapa pun empunya...sikap menghormati haruslah ada....


1 ulasan:

azam berkata...

betul.......

hormat orang lain..barulah anda dihormati

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...