SAHABAT ALAM MAYA

Jumaat, 21 Oktober 2011

sakit hati bila orang mengungkit....


Mengungkit ni banyak jenis kan? Mengungkit bila pernah buat baik, mengungkit kenangan lalu, mengungkit kesalahan lampau, dan bermacam-macam lagilah kan?

Mula-mula macam mulia semacam bila dia selalu tolong kita dan memberi tanpa kita mintak. Siap dia tanya lagi nak dia tolong kita apa? Indah kan?? Tapi yelah manusia ni banyak jenis dan perangai? Bila kita buat silap sikit, ohhh dia mula mengungkit!!!! Siap bawak buku kira-kira 5 sen lagi nak bagitahu apa yang dia dah buat untuk kita.

"Orang yang menerima apa yang kamu hulurkan tu bukan tak menghargai kamulah der, dia kan selalu ucap terima kasih banyak-banyak. Tapi balasan yang kamu ingin tu kadang-kadang orang tak mampu nak bagi. Jadi jelas kan selama ni kamu sembunyikan udang besar kat bawah maggi..."

Lepas tu setiap kali gaduh, bila dah berpunca daripada kesilapan dia, dia sibuk nak ungkit satu kesalahan kita di zaman tadika. Kire kesalahan dia yang ke-100,001 itu ditimbal balik dengan satu kesalahan kita di zaman tadika.
Menarik kan??....sakit hati tak?
Taklah, i'm okay... (tipu!)


bila teringat orang yang suka mengungkit nih.....sedih sampai kita nak menangis sebab kita
tak se"terror" dia dalam bab mengungkit2 ni...

p/s: aku nak kena study banyak-banyak tentang ikhlas ni....







5 ulasan:

sarah hanafiah berkata...

same lah .sakit hati jugak

CaYe Cik iLa berkata...

hahaha...buang y keruh ambik y jernih...kan snang law cmtu...toksah payah2 nk ungkit itu ini..kn3??

~..SiKecilMirmO..~ berkata...

kah2... betoi2... xikhlas bebenor kan?? hehee.. ^^,

azam berkata...

xbaik mengungkit ni

fuuyooh berkata...

bagi pelepap aje.. hihihihi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...