SAHABAT ALAM MAYA

Isnin, 9 Januari 2012

Aku cuma insan biasa


ASSALAMUALAIKUM..


Dgn mengeluarkan kata2 agama,
tidak semestinya aku nak jadi seorang ustazah ataupun alim sangat.
Dgn menasihati orang lain, tidak pula bermaksud aku ini adalah sebaik-baik manusia.
Aku cuma insan biasa, yg mempunyai keinginan & kelemahan seperti yang lain.
Cuma ingin berkongsi, apa yg aku pelajari dan apa yg aku tahu....
Dan mengingati diri sendiri dan sahabat2 yang lain, supaya menjadi lebih baik..
Bila aku menulis pasal agama kat blog ni bukanlah sebab aku nak jadi pengacara di TV Al Hijrah
ataupun sebab nak masuk arena politik ataupun pemerintah tu tok sedara aku,
tapi kerana aku ingin insyaAllah memperbaiki sedikit sebanyak Aqidah kita semua sebanyak mana yang aku mampu berdasarkan apa yang telah aku pelajari.

Kalau aqidah kita semua benor, takde lah masalah kita takut hantu time nak gi tandas
takde lah anak-anak kita pakai tangkal supaya tak nangis, takde lah kita gantung ayat seribu dinar dengan harapan jadi azimat
takde lah kita jadi fanatik terhadap ustaz-ustaz, takde lah kita dok menyintai manusia melebihi kecintaan kita pada ALLAH dan RasulNYA.

Jadi, tolong jangan kaitkan aku ngan politik. Sama2 lah kita perbaiki agama kita dengan menuntut ilmu.





2 ulasan:

Cik Sibuk berkata...

salam,

betul3. tak semestinya nak kena jadik ustazah baru leh ingatkan orang lain. kita saling mengingati.

tapi ai pernah kena sound jugak ngan my hubby. masa tu dia cakap kalau bab yg ai tak reti jangan pepandai. nanti kang kalau kena soal tak reti bidas balik. time ni kena sound sbb ai cerita pasal agama dekat kawan cina ai di ofis. Kawan ai tu pulak tanya soklan memacam jenis nak merendahkan agama kita..

eh..terpanjang lak komen..ai dah macam lari dari tajuk pun ada..heheh

:: yuslina berkata...

he3...biasa lah tu cik sibuk....sebab tu lah kita sentiasa kena cari ilmu ni...kadang2 orang kita ni lupa....ingat bila kita dh tua, sume dh ada dalam kepala....semua ilmu kita dah ada...bak cari pepatah, selagi hayat dikandung badan, cari lah ilmu walaupun sampai ke hujung dunia....x gitu??? hihihi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...